Adverteren in tijden van COVID-19

Dagboek van een Ondernemer

Geschreven door Anthony van Riel

10 jun, 2020

Adverteren in tijden van COVID-19

Ondernemers en zelfstandigen denken in tijden van corona wel even twee keer na voordat ze hun geld investeren. En dit is natuurlijk niet zo gek. Afhankelijk van de branche, de doelgroep en de manier waarop jij je product naar buiten brengt, is het ook verstandig om hier even twee keer over na te denken. Maar laat je niet bang maken! Zorg dat dit je niet tegenhoudt om jouw groei krachtig door te zetten via de online-wereld.

COVID-19 zet de wereld op zijn kop, maar probeer als ondernemer of zelfstandige dit eens om te zetten in iets positiefs. Mensen zijn meer dan ooit aanwezig op online platformen als Facebook, Instagram en LinkedIn. Kijk hier eens goed naar. Ben je tot op heden alleen nog maar te vinden op 1 of 2 van deze kanalen, dan is het zeer interessant om eens aan de slag te gaan met de kanalen waar je nu nog kansen laat liggen. Ook belangrijk is dat er een stel grote branches zijn gestopt met adverteren, omdat dit voor hen niet meer interessant is in deze tijden. Dit betekent des te meer bekijks voor degene die nog wel durven te investeren. Duik eens in de statistieken van de overige kanalen om een duidelijk beeld te krijgen. Duik ook eens goed in de statistieken van jouw business pagina en optimaliseer je sociale media gebruik. 

Het maken van een sociale mediastrategie gericht op je business account en het adverteren op deze kanalen is ook een belangrijke tip. Zie dit als je social media businessplan. Zonder deze vooraf bedachte richtlijnen is het vrijwel niet te doen om de gewenste doelen te bereiken. Neem de tijd om dit eens voor jezelf in kaart te brengen. Ook je content is nu belangrijker dan ooit. Wil je er tussenuit springen, dan moet je creatief zijn. Gebruik hiervoor platformen zoals Canva. Ga ook eens op zoek naar stockfoto’s of andere originele vernieuwende beeldcontent. 

Denk dus goed na of het niet gewoon in je voordeel kan werken en je de vruchten van deze crisistijd kunt plukken. Bekijk welke kanalen des te meer interessant voor je zijn geworden en ‘give it a go’. Is dit voor jou juist het moment om je product aan de man te brengen, of heb je een dienst die helaas niet door kan gaan? Werk dan aan je branding via de online-wereld. Verander je mindset van twee keer nadenken OF je het wel zou doen, naar twee keer nadenken HOE je dit gaat doen! Voor iedereen liggen er kansen klaar, benut deze. Succes aan alle ondernemers en zelfstandigen. 

Bekijk andere artikelen…

Een interieur vol mogelijkheden

Een interieur vol mogelijkheden

Het is 10 jaar geleden dat ik voor mezelf ben begonnen als interieurontwerper. Ik had ander werk maar droomde ervan om...

Financiële (on)zekerheid

Financiële (on)zekerheid

Ik heb een kantoor aan de mooie Spoorzone, binnen Gebouw88. Hier werk ik erg fijn, maar mijn werkdagen zijn iets...

Introductie

Introductie

Beste Ondernemer,   Hopelijk lees je dit 'Dagboek van een Ondernemer' in goede gezondheid. Het zijn tenslotte...

1 Comment

  1. Dhr. Venmans

    Wauw! Wat een fantastisch initiatief vanuit KennisPlaats Vesper! Wij gaan er ook meteen mee aan de slag.

    Reply

Submit a Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *